Horeca, Koffie, melk

Alpro for Professionals maakt koffie duurzamer

14 mrt , 2018  

Alpro introduceerde in 2011 Soya For Professionals, een eerste soja opschuimmelk die voor barista’s ontwikkeld is. De smaak, het opschuimen en het mondgevoel, de meest kritische gebruikers worden op alle punten tevreden gesteld. De sojacappuccino is sindsdien een vast menu-item op de koffiekaart en de plantaardige opties zijn aangevuld met o.a. kokos- en amandeldrinks. Alpro blijft plantaardige opties promoten en investeert in lokale productie van soja.

Omstreeks juni staan de sojavelden in Nederland in bloei, vertelt OOH Marketeer Nele Vermeulen. Vermeulen: “Er doen veel verhalen over soja de ronde, over het kappen van regenwouden en genetische modificatie. Alpro gebruikt altijd soja waarvan we zeker zijn dat deze 100% duurzaam is, niet komt uit ontboste gebieden en GMO-vrij is. Die zekerheid krijgen we bij soja uit Canada en Europa.”

Lokale sojateelt heeft positieve impact op voetafdruk
De locaties binnen Europa variëren van Frankrijk en Italië tot België en Nederland. Lokale sojateelt betekent een kortere keten met een beperkte voetafdruk, een positieve impact op vlak van bio-diversiteit en een automatische verbetering van de kwaliteit van de grond waarop soja wordt geteeld, wat van soja een perfect rotatiegewas maakt. Frankrijk, waar het eerste succesvolle proefproject al in 2004 werd gestart, zorgt ervoor dat vandaag de Franse Alpro fabriek uitsluitend produceert met Franse sojabonen.

In Nederland heeft Alpro in samenwerking met een vijftigtal landbouwers in 2017 op 305 hectare lokaal geteelde soja geoogst. Alpro bereikt dit in samenwerking met de partner Agrifirm, een coöperatie met ervaring in Nederlandse sojateelt en die staat voor een sterk netwerk van enthousiaste landbouwers.

Een duurzamere kaart dankzij Alpro ‘For Professionals’
De complete bedrijfscultuur van Alpro is gericht op duurzaamheid, van het vervoer van grondstoffen tot het produceren en verkopen van de producten. De Alpro ‘For Professionals’ range maakt het voor horecazaken eenvoudig om de kaart duurzamer te maken, met lekkere en multi-functionele producten voor de toekomst.

Consumenten die open staan voor nieuwe smaken en zich bewust zijn van hun gezondheid reageren enthousiast op de plantaardige opties in horecazaken. In het afgelopen jaar groeide de Alpro’s ‘For Professionals’ range met maar liefst 45%.

, , , , , , ,

By



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.