Koffie

Nieuwe verpakking voor Douwe Egberts

11 nov , 2014  

Koffiebrander Douwe Egberts introduceert een nieuw design voor al haar verpakkingen dat is ontworpen door Design Bridge. Centraal staan de waarden: warmte, gezelligheid en vakmanschap. Op de verpakkingen schitteren de meest onderscheidende elementen uit het verleden, dat in 1753 begon met kruidenier Egbert Douwes in Friesland.

Op de nieuwe verpakkingen is een prominente rol weggelegd voor het Friese koffievrouwtje. Zij staat symbool voor gastvrijheid en samenzijn. Deze iconische afbeelding is opnieuw door een vakman op ambachtelijke wijze met de hand getekend en daarna uitgesneden in linoleum. Door gebruik te maken van deze traditionele techniek in plaats van een computerprogramma, doet Douwe Egberts het authentieke karakter van het koffievrouwtje eer aan.

Het warme thuisgevoel wordt versterkt door het gebruik van gouden elementen en de terugkeer van het dakje bovenaan de verpakking. De koffiebladeren op de achtergrond – symbool voor versheid en kwaliteit – maken het nieuwe design compleet.

Naast het nieuwe design, ligt er vanaf november meer nieuws van Douwe Egberts in het schap. Dan is de smaak Aroma Rood ook verkrijgbaar in koffiepads. De koffiepads zijn verkrijgbaar in drie varianten: Aroma Rood, de krachtigere variant Aroma Rood Donker en de zachtere variant Aroma Rood Blond.

Bron: Verpakkingsmanagement.nl

,

By



Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.