Overig

CoffeeCompany opent koffiebranderij met proeflokaal in Amsterdam

10 sep , 2014  

Amsterdam, 30 augustus 2013 – Coffeecompany opent vandaag officieel haar eigen koffiebranderij in Amsterdam. Op deze locatie worden speciale koffiesoorten gebrand die verkocht worden in de vestigingen van het koffiebedrijf. In de branderij aan het Zeeburgerpad 1 is eveneens een proeflokaal gevestigd waar klanten de vers gebrande koffiebonen kunnen proeven en aanschaffen.

Hiermee brengt CoffeeCompany speciale koffies binnen handbereik van de echte koffieliefhebber. Tevens presenteerde het koffiebedrijf een nieuw interieurontwerp en huisstijl die samenkomen in een nieuwe vestiging op het Amsterdamse Oosterdokeiland. De koffiebranderij is zodanig ontworpen dat er genoeg ruimte is om proeverijen voor klanten te organiseren, meerdere zetsystemen te gebruiken en koffiebonen te branden. “Sinds het begin kopen wij koffies zelfstandig in, direct van koffieboeren of via bevriende importeurs. Tot voor kort werden de koffiebonen voor de Coffeecompany espressoblends bij een gespecialiseerde brander gebrand”, vertelt Stefan Swart, algemeen directeurCoffeecompany. “Geïnspireerd door de verschillende bezoeken aan oorsprongslanden en de ervaringen met prachtige koffiesoorten ontstond er een wens om meer verschillende koffies aan te bieden en ook met andere zetsystemen te werken naast espresso. Die droom is nu werkelijkheid geworden met een eigen koffiebranderij waarmee we heel bijzondere koffies voor klanten en onze winkels kunnen branden en laten proeven.


Met de nieuwe koffiebranderij gaat ook een uitbreiding van het koffieassortiment gepaard. Coffeecompany voegt zes „single origin‟ koffies toe aan de huidige twee espressoblends die het bedrijf nu in haar locaties schenkt. De zes nieuwe koffies komen uit Ethiopië, twee uit Kenia, Guatemala, El Salvador en Honduras. Deze koffies representeren elk een eigen smaakprofiel waarin de plaats van herkomst, variëteit van de koffiestruik, vakmanschap van de koffieboer naar voren komen. Om dit bijzondere smaakprofiel maximaal tot zijn recht te laten komen speelt versheid een grote rol en wordt er per koffie een speciaal brandprofiel gecreëerd en in kleine hoeveelheden gebrand in de eigen branderij. Het assortiment dat in de vestigingen beschikbaar is, is afhankelijk van de omgeving en grootte van de locatie. Nieuwe winkel, huisstijl en logo.

Op het Oosterdokeiland in Amsterdam wordt tevens de eerste vestiging met het nieuwe design en logo geopend. “Met dit nieuwe modulaire en functionele ontwerp kunnen we meer met koffie doen, optimaal verschillende bereidingswijzen toepassen en proeverijen met geïnteresseerde klanten organiseren”, aldus Jasper Uhlenbusch, verantwoordelijk voor marketing en koffieinkoop bij CoffeeCompany. “De nieuwe huisstijl is moderner en frisser en het nieuwe logo wordt de komende maanden in alle vestigingen van CoffeeCompany doorgevoerd”. De officiële openingsdatum van de winkel aan de Oosterdokskade 137 is vrijdag 13 september aanstaande.

 

By


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.