Koffie

Starbucks, Bagels & Beans en Kwalitaria winnaars van de GfK Out-of-Home Formule Awards

10 sep , 2014  

Starbucks, Bagels & Beans en Kwalitaria zijn de grote winnaars van de GfK Out-of-Home Formule Awards. Zij worden door hun eigen gasten in respectievelijk ‘On the move’, ‘Shopperhoreca’ en ‘Fastservice’ als beste beoordeeld. In een grootschalig onderzoek zijn 40 grote formules door hun gasten beoordeeld op 20 aspecten waaronder prijs, kwaliteit en gastvrijheid.

De GfK Out-of-Home Formule Awards zijn door GfK in samenwerking met Out.of.Home Shops opgezet. In een landelijk representatief consumentenonderzoek hebben ruim 3.000 consumenten van 15 jaar en ouder aangegeven wat zij belangrijk vinden en hoe formules op ruim 20 aspecten scoren. In totaal zijn er ruim 5.000 beoordelingen verzameld. De 40 formules zijn in drie categorieën verdeeld: On the Move (onderweg), Shopperhoreca (winkelen) en Fastservice (fastfood/snackbar). De winnende formules kregen op 12 september in Utrecht de prijzen overhandigd tijdens het jaarlijkse GfK shopper congres.

Starbucks scoort op sfeer
Gasten van Starbucks zijn vooral te spreken over de sfeer. Ook is men positief over het klantgerichte personeel en het productaanbod. Het podium wordt compleet gemaakt door Shell en Julia’s. Shell scoort met name goed in de ruime keuze binnen het assortiment. De stationsformule Julia’s weet indruk te maken met de goede kwaliteit van het eten.

Bagels & Beans sterk in gastvrijheid
Bagels & Beans maakt vooral het verschil met de vriendelijkheid, vakkundigheid en klantgerichtheid van het personeel. Ook spreekt het aanbod de gasten aan en is men positief over de sfeer. Verder eindigen Bakker Bart en Délifrance in de top drie van deze categorie. Délifrance scoort goed op de netheid van de locatie en de goede kwaliteit van het eten en drinken. Met aantrekkelijke prijzen en promoties weet Bakker Bart weer goed te scoren.

Kwalitaria geeft waar voor je geld
Kwalitaria is de winnaar in de categorie Fastservice, snel gevolgd door Verhage en Plaza Food for all. Kwalitaria geeft waar voor je geld en wordt door de gasten veel aanbevolen. Verhage scoort goed op snelheid, sfeer en hygiëne. Met het drankaanbod weet Plaza Food for all te scoren. Opvallend is dat de grote fastfood formules McDonalds, Burger King en KFC op het podium ontbreken in deze categorie. Gasten geven aan dat zij met name de sfeer en het persoonlijk contact bij deze formules missen.

Bron: AgriHolland.nl

By


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.