Koffie

Iedereen beslist mee over de nieuwe UT-koffie

18 nov , 2014  

Niets maakt zo de tongen los op de werkvloer als de smaak van de koffie. Per 1 februari komen er nieuwe ‘warmedrankenautomaten’ op de campus. Alle studenten en medewerkers mogen deze week stemmen welke koffie de UT de komende drie jaar drinkt.

Op het O&O-plein kunnen studenten en medewerkers deze hele week nog gratis koffie of andere warme dranken (thee, chocolademelk) proeven van drie aanbieders. Douwe Egberts, Maas (met Segafredo-koffie) en Pelican Rouge (Illy-koffie) strijden om de gunst van de UT’er. Je kunt gelijk je stem uitbrengen.

Maandagmiddag aan het eind van de lunchpauze is het druk in de proeftent. ‘Makkelijk om hier mijn koffie te halen’, zegt de Duitse student communicatiewetenschap Mery-Jo Kersten. ‘Omdat ik geen chipknip heb, kan ik niet overal op de UT terecht.’ Een oordeel spreekt ze nog niet uit. Na één kopje (DE-)koffie gaat ze gauw terug naar college.

Informaticus Albert Molderink begint met een bakje uit de Pelican-automaat. ‘Vanwege het merk. Maar ik heb besloten ook de rest nog te proeven’, zegt hij. Al met al is hij positief. ‘De koffie is beter dan wat we nu hebben.’

Consument bepaalt
De aanbieder die aan het eind van de week de meeste stemmen heeft gekregen, wint de Europese aanbesteding, aldus Eveline Kuypers van het facilitair bedrijf (FB). De koffieproeverij is het slot van de procedure. Alle drie de geselecteerde koffieleveranciers voldoen aan de eisen van de UT, bijvoorbeeld wat betreft prijs en duurzaamheid. De stemmen van studenten en medewerkers geven de doorslag.

Gratis en betaald
Half december maakt FB bekend welke koffie de aanbestedingsprocedure heeft gewonnen. Vanaf februari staan de nieuwe automaten in alle gebouwen.

Er zullen dan twee varianten beschikbaar zijn: gratis en betaald. Elke medewerkers kan gratis met zijn medewerkerskaart de standaard-koffie krijgen. Daarnaast kun je met je pinpas betalen voor een duurdere (en ‘betere’) koffie. De prijs van die koffie is nog niet bekend, maar die zal in ieder geval lager liggen dan in de UT-kantines.

De winnaar van de koffiecontest krijgt een contract van drie jaar, met de mogelijkheid tot verlenging tot een maximum van vijf jaar.

Bron: UTNieuws.nl

By


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.