Horeca, melk, Partners

Freakshakes, de hit in de horeca!

16 nov , 2018  

Trends komen en trends gaan en eigenlijk is er overal wel een trend van. Als het niet mode is, dan zijn er de nodige trends te vinden in de verschillende interieurstijlen. Zo ook met voedsel. Na de trend van het superfood dient zich alweer een nieuwe trend aan en dat zijn de freakshakes. Inderdaad, de freakshake is een afgeleide van de milkshake. Het is verstandig om je riem al een paar gaatjes losser te maken voordat je eraan begint want je hebt voor de hele dag genoeg. En zoetekauwen zullen hier helemaal wild van worden, zij wanen zich met de freakshake in een snoepparadijs.

Wat is een freakshake?
Een freakshake is in de basis een milkshake. Maar wat maakt de milkshake dan zo ‘freak’? Dat is de topping. Op het glas milkshake ligt een donut, met daarop eventueel nog ijs en een enorme toef slagroom. Dit alles kan weer afgewerkt worden met een topping van allerlei ander zoetigheden, zoals jelly beans, stukjes oreo of marshmallows. Eigenlijk is de topping onbeperkt te variëren. Je kunt in plaats van een donut op je milkshake ook een wafel nemen of ijsbolletjes in de milkshake in plaats van als topping. Ook de milkshake kan naar gelang smaak voorzien worden van allerlei gekke kleuren, zodat het niet alleen lekker is, maar ook mooi om naar te kijken. Krijg je al zin? Je kunt een milkshake machine bestellen en zelf lekker onbeperkt variëren.

Populair in de horeca of op Instagram?
Hoewel freakshakes populair zijn in de horeca, moeten we ook op voedselgebied tegenwoordig rekening houden met social media. Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om de smaak, maar vooral ook of voedsel er goed of spectaculair uitziet. Een zoektocht door Instagram leert al snel, dat de freakshake momenteel een uitermate populair voedselobject is om te fotograferen. Door alle zoetigheden in veel verschillende kleurtjes, ziet de freakshake er dan ook fantastisch uit. Maar wat doe je als je een populaire Instagrammer bent en regelmatig een freakshake wilt posten? Elke freakshake die je binnen krijgt is toch al 1000 calorieën en voor je Instagramfoto’s mag je niet te dik zijn. Dus inderdaad, er wordt een freakshake besteld, foto’s van genomen en een enkel hapje van genomen. De rest laat men gewoon staan. En daarmee bewijst social media, dat enkel de mooiste foto telt en niet de voedselverspilling.

 

, , , ,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.