Apparatuur, Horeca, Koffie

Starbucks app

16 okt , 2015  

Velen kennen de ergernis wel: je wilt snel een koffie halen, maar eenmaal in de rij duurt het wachten eindeloos. Starbucks heeft daar iets slims op bedacht: een app waarmee je vooraf kunt bestellen.

Met de nieuwe app kun je via je smartphone bestellen én alvast betalen, je hoeft alleen je koffie nog op te halen, schrijft Fast Company. De app geeft zelfs aan hoe je het snelst bij de winkel komt, en hoe laat je bestelling klaar staat.

Het zou moeten helpen tegen ‘line anxiety’, zoals de Amerikanen dat treffend noemen: frustratie door lang in de rij moeten staan. De nieuwe app is fijn voor de klant, maar vooral voor Starbucks zelf. Klanten zullen sneller even een koffie bestellen omdat ze weten dat ze er niet voor hoeven te wachten. Daarnaast zijn bestellingen accurater – omdat consumenten alle stappen valideren in de app – en zijn minder mensen nodig om de bestelling te verwerken, waardoor het bedrijf meer kan verdienen per bestelling. Om dezelfde reden werkt bijvoorbeeld ook McDonald’s aan een mobiele strategie.

De app is vandaag gelanceerd in de VS; In Nederland zullen we er nog even op moeten wachten.

Bron: RTLnieuws.nl

,

By



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.